דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקות שיפור זיכרון - חלק ב 

מאת    [ 08/08/2007 ]

מילים במאמר: 1144   [ נצפה 11442 פעמים ]

 הערות משפטיות : מאמר זה הינו מתקדם מסוגו ומכיל ידע ראשוני שקשה לנסחו במילים. הוא מוגש פה על מנת לסבר את יכולתכם להבין את הדברים לטובת טובת הציבור שהינה לטעמי עולה על דיני זכויות יוצרים. מאמר זה מהווה פרסום ראשון של הבנתי האישית לגבי זיכרון אף על פי שא נוהג להשתמש בכל הטכניקות אך אני מבין אותן כמובן על אשורן. 

קסמי ולהטוטי הבנת ביצועי זיכרון מדהימים נתונה אך ורק בידיך. עולם הזיכרון הינו עצום בהיקפו ובשיטותיו ובמקום שבו לא פסעה עדיין רגל ההבנה המיטבית דלתותיו עשויות להיפרץ לא אחת על ידע עוצמות הבנות משופרות ואיתנות אשר נולדות תוך כדי התהלכות פנימית חוקרת במבוכיו הפנימיים. הילוך נקודת המבט על החבלים הנמתחים של קווי המחשבה בחיוכים לולייניים של יצירתיות עשויי לספק התבוננות עצומה על שיטות בריאת ידע של שיפור זיכרון.המאמר הנ"ל הינו בחסות המודלים המתקדמים של בית יוצר רעיונית ישראל למשיכת ולהובלת ידע האנושות קדימה.

גבולותיהם התפיסים של הרפתקאות הידע הינם בלתי משוערים. עוצמות צבעוניות הדמיון והשתרעות ידע הזיכרון עד קצוות אופקי ההבנה שולחת ידיים נוגעות בתחומי ידע סובבי פסיכולוגיה והמפסלות בריאת הצטיירות הבנות נוצצות המצטלמות ממצלמות נקודות התצפית.פיתוח זיכרון לאיזה כיוון שתרצה אשר נחוץ לך לשימוש היומיום הינו רק תוצאה של ריכוז , ידע ביצועי ובניית התייחסות מתאימה לכך ותשומת לב אשר תקנה לך נגיעה מיוחדת וכרטיס כניסה לחיים מדהימים. ההלהבה היא חלק מכך, עושר החשק משפר פלאים זיכרון , דע ליהנות ולעטוף את עיסוקך בזיכרון באווירה הדרמאתית המתאימה. הינך נכנס אל תוך דלתות עולמך הפנימי לשם כך וניסוחי המאמר יובילו אותך אל מקומות שטרם שיערת שתפגוש. אם תתמיד תחווה דברים מסקרנים אשר לא שמעת או פגשת במקומות אחרים.

גבולות עולם הזיכרון הפנימי

המוח אינו מאבד דבר. הכל נמצא בתוכו. התבוננות טובה אל תוכך תחשוף ארכיאולוגיה ומחסנים של אינפורמציות ברמה שתדהים אותך.הכל נמצא שם כמו במחשב ומפורמט. דע להתהלך בתוך עצמך בין המחשבות, למילים, לתחושות , לדמיונות ומפה את נפשך מלשון מפה. אינני אומר שהדבר פשוט אך ברגעים שאתה יושב בינך לבין עצמך נסה לחוש מאיזו נקודת מבט בדמיון הינך מסתכל על חייך, כיצד הם חולפים מול עיניך, פתח מודעות לכיצד אתה זוכר את חלומותיך , מהיכן הינך צופה אחר עצמך בחלומותיך (מלפנים, מאחור) , אל תותיר דבר כתכונת הזיכרון ללא ההתייחסות המתאימה. היא תשרת אותך כל חייך. היא מן החשובות ביותר. פתח מודעות שיא לשימוש בזיכרון.יש לך זיכרון מסוים שהוא טוב מסוגים אחרים בתוכך, יש לך יזכרו טוב מאנשים אחרים בתחומים רבים אך בסך הכל עדיין לא גילית אותו.

ייתכן בהחלט שאין לך זיכרון טוב לפרצופים של אנשים , לשמות, לאינפורמציה (בשלב זה של ההבנה... בהמשך נהפוך זאת) אך יש לך את תחום הזיכרון שהוא טוב יותר מן הסוגים האחרים. בנוסף לכך, ככל הנראה אתה זוכר היטב גם הרבה מעבר למה שאתה חושב ובסך הכל יש סיבות פסיכולוגיות רבות אחרות שפשוט מונעות ממך את השימוש בדבר זה. האמן בעצמך כי אינך מפיק עדיין ממוחך את המקסימום. גם אם חשבת בתקופת לימודיך כי אין לך זיכרון טוב הדבר לא אמור להטרידך בדיוק כשם שפעם גם לא היה לך את הגוף שהיה לך היום , הוא משתנה עם השנים, זה טבעי, כך גם זיכרון אולם לא בהכרח כפי שחשבת. למרות העובדה כי ישנם רבים כי זיכרונם יורד עם השנים , ישנם גם רבים אשר זיכרונם נשאר טוב כבנעוריהם.הדבר ככל הנראה קשור לפיתוח זיכרון. הוא אימון בדיוק כמו כל דבר אחר.התאמן בו, הקדש לו זמן והוא יתגמל אותך היטב ובנדיבות. אין טוב יותר מלהתייחס לזיכרון.

יחסי חברות עם הזיכרון  

אל תיקח אותו קשה מדי. אם שכחת אותו זמן מה הוא ישמח לשוב אליך ויחייך לקראתך. הוא אמנם שכח דברים עד היום עד ישוב לבצע את כל הנדרש אם תטפח איתו יחסי קרבה. הוא עדיין חד ומצוין (ולא בשביל להלהיב אותך) אלא משום שעליך לדעת כי למוח יש יכולות מדהימות מבחינת ביצועים. וודאי שמעת על זאת לא אחת.

ביטחון עצמי של זיכרון  

שינון איטי ומסורבל לא מתאים לכל אחד. נסה לפעמים גם את הגישה של לקרוא את הדברים דווקא בצ'יק צעק או לחשוב עליהם במהירות דווקא , בדיוק כפי שהינך מדבר עם חבר קרוב במהירות וזוכר (משום מה ) את כל דבריו אף מבלי שרצית. פשוט נסה לשנות את הגישה. מדוע לדעתך אתה זוכר את מרבית היום ומה עשית למרות שהכול היה במרוץ מטורף?8 (לא אסביר זאת במאמר זה אך הדבר דומה למדי לעיקרון ההומיאופתיה של דילול ומציאת הגורם הקריטי ופעילותו ולא ניפחו. ייתכן והדבר מציב אתגר מסוים על גישת השינון).8עצם ההקדשה הקפדנית של מחשבות רבות ותזוזות איטיות וחשדניות איתו, לא טובה בכלל. החלף אותה ברגע שתוכל לתחילת ריקוד, ליצירת ביטחון שזיכרונך מצוין. התחל לרוץ איתו מרחבי הידע פתוחים אין כלל גבולות. מה תוכל לעשות איתו? אין גבולות - ובהתאם למה שתבחר. אישית, גם אני איני משתמש בכולו אלא רק לדברים שאני צריך ממנו והוא משרת אותי נהדר.

מחשבות ביחס לזיכרון

כל המחשבות העצמיות שלך ביחס לזיכרונך אמורות להיות מוחלפות כבאחת ולהתנקות. עליך להתחיל להתייחס לגמר לזיכרונך. לנסות תחילת היכרות חדשה איתו. לא תוכל לסחוב את דעותיך לגבי אם תרצה להתקדם איתו. זה כמו להכיר אדם חדש לחברות מוצלחת. תוכל לגלות עליו דברים מפתיעים שכלל לא ידעת עליו. לא היית רוצה?

סוגי הזיכרון

נכון, קיימים שלושת סוגי הזיכרון לטווח קצר, בינוני וארוך אך זוהי תיאוריה המסבירה דברים ואינה ממש השתקפות או תוצאת הבנה של מה שקורה במוח. מוחו של כל אדם פועל מעט אחרת ובצורה הרבה יותר חופשית מאשר רק תיאוריות. תוקפה של זו יפה למציאות ולאקדמיה אך עולמו הפנימי של הזיכרון אשר נמצא בתוכך הינו הרבה יותר מרהיב מאשר "שלוש מגירות". טוויה בו רשת קשרים וקירקסיות דינמית תהליכית וכיפית של התנהלות לולינית גרנדיוזית שטרם מוצתה. תוכל לנסות המון שיטות עם עושר רבגוני ביותר של טכניקות זיכרון.עובדה היא גם כי אתה קולט משלך היממה מאד מסרים סמויים מפרסומים רבים וחלקם נשארים אצלך לטווח ארוך (האם הדבר מתרחש רק עקב חשיפתך אליהם שוב ושוב - ככל הנראה שלא... לעיתים תזכה לראות מסר כזה רק פעם אחת. על כך בתיאוריית "ההתיישבות במקומות הראשונים הפנויים המושכים").

על מנת להבין זיכרון לא הייתי מציע להשתמש אך ורק בארגון הבנתי של שלושת סוגי הזיכרון בדיוק כשם שאין היגיון בדרך אחת נסיעתית כדי להגיע למקום בעיר. ישנן דרכים רבות להגיע ליעד. איך נוסעים קובע הנהג, אך הוא לא קובע תיאוריות מראש אלא רק משימת ביצוע (או שיותר טוב מכך : הוא פשוט נוסע טיבעי). הזיכרון פועל טיבעי ואפילו עצם המחקר "פוגע" בהתייחסות אליו- מדוע יש להגדירו. האם הנאת אכילת גלידה צריך להגדיר? ככל שביצועו ייעשה עם "פחות" מחשבות אליו והתבוננויות והבנות לגביו - הוא פחות ייעצר. זיכרון בנוי הרבה מאד על מוזה ועל חוויות.נסה פשוט לבצעו. אגב, אחד מן הדברים הלא נכונים לגביו הינו שהוא תמיד מיוחס כטוב או לא טוב לגבי אינפורמציה.

זיכרון אינו מיועד כעיקרון לאינפורמציה "סתמית" היות והיא לא טיבעית או נחוצה! - מטרתו לשכוח אותה (על כך בטכניקה אחורית שניגע בה בהמשך : שיטת - הפוך על הפוך : "את זה אני מוכרח לשכוח! ).

המשך יבוא        

 יציאה החוצה מתוכך וקיום נקודות מבט בו זמנית לזיכרון על עצמך

מהיכן מביטים על האינפורמציה

הובלת קידוד אל תוך קווי מחשבה : מעל, מתחת , בחיבורים

צמידות זיכרון של שני דברים ביחד בו זמנית : מאותו סוג, מסוגים שונים

אסטרטגיות חוש: יצירת תחושתיות מסוגים שונים : מחוספסת, חלקה, מחודדת, מתוחה והצמדה לזיכרון

 בניית אובייקטים

הולכה עד היכן : שליטה בעומק ההכנסה (ידע מתקדם)

קידודים

פסיפיזיקה

ייצוג : נקודות מבט

גודלי האינפורמציה וסוג האינפורמציה

 סוג הקידוד המצמצמם ותלת מימדיותו

שימוש במפת

מודעות לפעילויות תוך כדי ומחזוריות

הבנת מחזורי הזיכרון של עצמך

כל הזכויות שמורות לאריק שני 2007 (C) , לסיסמארט, ולבית יוצר "רעיונית ישראל".

ממציא,
נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע (מלומד עצמי 13 שנה)
כותב מקצועי (חבר ארגון הכותבים הישראלי)


http://www.winwrite.co.il
התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים
ראו אודותיי בלחיצה על שמי (המסומן בכחול בראש המאמרים).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב